Kamis, Maret 12, 2009

Aku Ingin Pulang

Apalah arti semua ini?
Dunia ini sungguh fana dan menipu
Apakah maksud semua ini?
Ketika kesenangan ini menyesatkan dan semu

Hati menjadi tak tenang
Perasaan menjadi gelisah
Hati menjadi sakit
Perasaan tak menentu menyelubungi jiwa

Kesedihan apakah yang sedang kurasakan?
Kurasakan bisikan-bisikan menggoda
Mengotori hati dan jiwaku
Membimbingku kepada jurang kebinasaan

Aku benci kepada diriku sendiri
Aku tak berdaya
Aku sedih
AKu kecewa
Aku marah
Aku kesal
Aku... dan tak perlu aku sebutkan satu persatu

Ya Allah,
Aku telah tersesat
Terseret dalam nafsu dan dosa
Aku lari dari cahayaMu
Dan lebih memilih jalan yang gelap

Ya Allah,
Aku ingin kembali
Aku rindu padaMu
Aku rindu akan perasaan itu
Ketika aku merasa dekat denganMu

Ya Allah
Bimbinglah aku,
Tunjukkan aku jalanmu,
Antarkan aku,
Dan bawalah aku menuju kesana

2 komentar: